Vypadávání vlasů – co pomáhá a čemu se vyvarovat, abyste problém ještě nezhoršili?

banner_vypadavanivlasu02

Trápí vás vypadávání vlasů a nevíte, jak to zastavit? Pojďme se podívat, jak můžete padání vlasů minimalizovat a co je nejčastější příčinou.

1) Používejte produkty určené pro podporu růstu vlasů

Růst vlasů můžete podpořit pomocí šamponů určených speciálně na podporu růstu vlasů. Bez zdravé pokožky hlavy se růst vlasů neobejde, proto vybírejte takové šampony, které vlasy a vlasovou pokožku nejenom dokonale umyjí, ale zároveň i vyživí a podpoří růst vlasů. Ve složení šamponu se dívejte především po extraktu z břízy, lípy, přesličky, kopřivy, šalvěje, řebříčku či rozmarýnu.

Doporučit vám můžeme Šampon na podporu růstu vlasů LOBEY. Tento šampon jsme speciálně vyvinuli tak, aby podpořil růstovou fázi vlasových kořínků, zmírnil vypadávání vlasů, a zároveň je vyživil a posílil. Náš šampon obsahuje nejenom extrakty z výše zmíněných rostlin, ale zároveň i Kopexil a Hotflux – speciální látky, pro podporu růstu vlasů.

Šampon na podporu růstu vlasů 200 ml (389 Kč)

Pravidelným používáním šamponu proti vypadávání vlasů docílíte zdravé pokožky hlavy, která má přímý vliv na kvalitu vlasů. Vlasy jsou posíleny a vyživeny, méně vypadávají a růst vlasů je urychlen. Při mytí vlasů nezapomínejte na závěr použít i kondicionér, díky kterému se jsou krásně hebké a snadno se rozčesávají. 

Tip: Nejen Šampon na podporu růstu vlasů můžete nyní zakoupit v akčním balíčku s ReSáčkem šamponu a Kondicionérem s 20% slevou

2) Nepodceňujte masáž hlavy

V případě řešení problému vypadávání vlasů je masáž pokožky hlavy naprosto nezbytná. Masáž vlasové pokožky napomůže lepší cirkulaci a roznosu živin, které jsou nezbytné pro podporu růstu vlasů. Masáž hlavy můžete spojit s mytím vlasů. Při mytí vlasů šampon jemně vmasírujte do vlasové pokožky – získáte tak nejenom uvolnění a potřebné prokrvení pokožky, ale zároveň tak i prodloužíte aplikaci šamponu, díky čemuž budou mít aktivní látky delší čas na působení.

Masáž hlavy si dopřávejte ideálně každodenně – tedy i v dny, kdy si vlasy neumýváte.

3) Silný a dlouhodobý stres

Věděli jste, že silný a dlouhodobý stres může výrazně ovlivnit vypadávání vlasů, a dokonce i jejich šedivění? Je to způsobeno tím, že stres způsobuje stažení cév a ty poté nemohou správně roznášet živiny. Čím více stresu, tím méně jsou naše vlasy vyživovány. A bez dostatečné výživy naše vlasy nemohou růst.

I když dnešní uspěchaná doba stresu velmi nahrává, snažte se najít si každý den alespoň chvíli na relaxaci a odbourání stresu. Vyzkoušet můžete například meditaci nebo dechová cvičení. Věnujte se sportu nebo jakémukoliv koníčku, který vás naplňuje. Na odbourání stresu a vyplavení endorfinů je také výborné otužování, kterému se můžete věnovat každý den na závěr sprchování. Otužování navíc velmi prospívá imunitě.

4) Nezapomínejte na dostatek spánku

Mnoho klinických studují se shoduje na tom, že dlouhodobý stres a nedostatek spánku mají na úbytek vlasů největší vliv. Nedostatek spánku může vypadávání přímo zapříčinit, a v případě že máte k úbytku vlasů genetické predispozice, může vypadávání vlasů výrazně urychlit.

Ve spánku dochází k regeneraci celého těla. Spánek je navíc nezbytný pro podporu imunitního systému, hormonální rovnováhu, výdrž a odolnost proti stresu. Dle výzkumu se průměrná doba spánku neustále zkracuje a spousta lidí v dnešní době také trpí problémy s nespavostí. Potřeba spánku je u každého člověka individuální, dopřát byste si ale měli alespoň 7 hodin spánku. Za obzvláště nezdravé se považuje méně jak 6 hodin spánku.

Pokud máte problémy s nespavostí, vyzkoušejte následující tipy:

  • Pokuste se usínat každý den ve stejnou dobu a nastavte tak svému tělu pravidelný spánkový režim. Pokud pracujete na směny, je to samozřejmě takřka nereálné, ale pokuste se alespoň maximalizovat čas na spánek.
  • Alespoň půl hodiny před spánkem omezte modré záření – nepoužívejte telefon či tablet, nepracujte na počítači a nedívejte se na televizi.
  • Ztlumte osvětlení v místnosti, kde se před spaním vyskytujete, abyste tělu vyslali jasný signál, že se chystáte ke spánku. Zároveň také neposlouchejte hlasitou a energickou hudbu, která vás spíše nabudí, než ukolíbá ke spánku.
  • ložnici udržujte teplotu mezi 17 a 20 °C , která je pro klidný a kvalitní spánek nejlepší.
  • Kouření cigaret tělu neprospívá a obzvláště pak před spaním. Pokuste se s kouřením přestat nebo jej alespoň před spánkem vynechat.

5) Účesy zatěžující vlasovou pokožku

Obzvláště u žen vzniká i problém s nevhodnými účesy, které mají přímý vliv na vypadávání vlasů. Řeč je konkrétně o velmi utažených culíkách a drdolech. Na vlasovou pokožku je díky těmto účesům vyvíjen neustálí tlak, respektive tah. Tyto účesy mají navíc i vliv na bolesti hlavy.

Ideální variantou účesu je pouze volný cop, který na vlasovou pokožku nevyvíjí žádný tah. Změnou účesu tak ulevíte vlasovým vláknům od tahu stejným směrem, minimalizujete riziko jejich lámání a vypadávání, a zároveň tak zmírníte extra stres kladený na vlasovou pokožku.

 

Pokud i vás trápí vypadávání vlasů, podpořte svou vlasovou pokožku kvalitními produkty. A nezapomínejte, že růst vlasů je nutné podpořit i správnou péčí o vlasy a odbouráním každodenních návyků, kterými své vlasy zatěžujeme.  

 

Přejít na e-shop

Mohlo by vás zajímat

vypadávání vlasů na podzim mastné vlasy