Co byste měli vědět o pobytu na sluníčku?

banner_pobytnaslunicku

Léto je v plném proudu a naše pokožka je tak více než kdy jindy vystavována slunečnímu záření. Pobyt na sluníčku je pro nás přínosem, ale zároveň v sobě skrývá i řadu úskalí. Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? A čemu se vyvarovat, abyste si mohli užít letní sluníčko bez obav? Odpovědi naleznete v tomto článku.

Slunce – dobrý sluha, ale zlý pán

V létě je opravdu nezbytné se o svou pokožku správně starat a vystavovat ji slunečnímu záření s rozumem. Pokud se budete opalovat bezpečně, přinese to vašemu tělu řadu benefitů, mezi které například patří:

  • Sluneční záření má pozitivní vliv na naši náladu a energii.
  • Slunce napomáhá tvorbě vitamínu D, který podporuje naši imunitu.
  • Sluneční záření má sterilizační účinky a podporuje hojení.
  • Pomáhá ulevit od revmatických bolestí kloubů.
  • Sluneční paprsky mají protizánětlivý účinek, proto je pobyt na slunci vhodný také při onemocnění jako je akné, lupénka nebo ekzém.

Nesmíme zapomínat na to, že sluneční UV záření nepřináší jen samá pozitiva. Pokud nebudeme k opalování přistupovat zodpovědně, vystavujeme se řadě rizikům, mezi které patří:

  • Sluneční paprsky pokožku vysušují a prohlubují vrásky.
  • Slunce urychluje stárnutí pokožky.
  • Po pobytu na slunci mohou vznikat nepěkné pigmentové skvrny.
  • Mohou vzniknou bolestivé spáleniny.
  • A především se vystavujeme riziku rakoviny kůže (kožní melanom).

 opalování

Prevence spálení

Snad každý z nás touží pro krásné bronzově opálené pokožce. Velmi často ale zapomínáme na správné zásady zdravého opalování, a tak pobyt na slunci pro nás končí spálenou a bolavou kůží. Jaké minimum byste měli dodržet, abyste se vyvarovali spálení? Dodržujte alespoň následující:

  • Alespoň 30 minut před samotným opalováním se důkladně namažte opalovacím krémem.
  • Zvolte vhodný ochranný faktor opalovacího krému podle odstínu vaší kůže a délky pobytu na slunci.
  • Opalovací krém reaplikujte každé 2-3 hodiny.
  • Při koupání používejte voděodolné přípravky a po koupání se opět namažte.
  • Vyhněte se opalování v době od 11 h do 15 h, kdy jsou sluneční paprsky nejsilnější.
  • Po opalování nezapomeňte svou pokožku hydratovat kvalitní mlékem po opalování.

Zásad zdravého opalování je ale samozřejmě mnohem více, a proto vám o nich již nyní připravujeme nový článek, na který se můžete těšit.

Děti a pobyt na sluníčku

Pokožka dětí je na rozdíl od pokožky dospělých tenčí a snadněji propouští UV záření. Riziko spálení je tak mnohem větší, a proto je obzvláště nezbytné dohlédnout na správnou ochranu před sluníčkem. Děti do 2 let by se měly vyvarovat opalování úplně, ale i v pozdějším věku je třeba to se sluníčkem nepřehánět. Děti by měly používat opalovací krémy s vysokým ochranným faktorem, nejlépe s ochranným UV faktorem 50. Nejlépe je také děti chránit oblečením a nezapomenout i na pokrývku hlavy a sluneční brýle. Stejně tak jako dospělí, i děti by neměli na slunce chodit od 11 h do 15 h.

mléko po opalování a tělové mléko

Po každém pobytu na slunci si pokožka zaslouží regeneraci

Každý pobyt na sluníčku je pro pokožku vyčerpávající, a proto si zaslouží důkladnou hydrataci a také regeneraci. Nezbytným pár pro léto je proto opalovací krém a mléko po opalování. Kvalitní mléko po opalování vaši pokožku intenzivně vyživí, hydratuje a vám přinese okamžité ochlazení a úlevu. Jak správně se o pokožku po opalování starat jsme vám sepsali v našem předchozím článku nazvaném „Jak se správně starat o pokožku po opalování?“

 

Užívejte si sluníčko tak, aby vám po létě zůstaly jen krásné vzpomínky, ale žádné „šrámy“ na kůži. Bezpečným opalováním získáte opálení, které nejenom mnohem déle vydrží, krásně vypadá, ale navíc zdraví vaší pokožky neohrozí. Na veškeré nezbytné kroky k zdravě opálené pokožce se můžete těšit v našem nadcházejícím článku „Desatero zdravého opálení“.